۱۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۱۹

تحولات سیاسی لبنان/

سفر محرمانه مقام ارشد اطلاعاتی فرانسه/واکنش حزب الله به ادعای بلغارستان

سفر محرمانه مقام ارشد اطلاعاتی فرانسه/واکنش حزب الله به ادعای بلغارستان

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: رئیس سرویس اطلاعاتی فرانسه اخیرا در دیداری محرمانه به بیروت سفر کرده تا از آخرین تحولات میدانی سوریه اطلاعاتی کسب کند.

سفر مشکوک و محرمانه به بیروت

به گزارش روزنامه الدیار ، رئیس سرویس اطلاعاتی فرانسه اخیرا به بیروت سفر کرده تا از آخرین تحولات میدانی سوریه اطلاعات کسب کند.

بنابراین گزارش، وی در این سفر تلاش داشته از مواضع احزاب، دولت و دستگاههای امنیتی لبنان در قبال بحران سوریه نیز آگاه شود، اما به علت برخی ملاحظات سفر خود را کاملا محرمانه انجام داده است.

- روزنامه الدیار همچنین در خبری دیگر از سفر "احمد قذاف الدم" دست راست معمر قذافی به بیروت و اقامت دو روزه وی در پایتخت لبنان خبر داد. وی با استفاده از گذرنامه جعلی وارد لبنان شده و جزئیات بیشتری از آن منتشر نشده است.

پاسخ حزب الله به پرونده بورگاس

- روز گذشته دستگاه قضایی بلغارستان با صدور حکمی درباره حادثه سال گذشته در شهر بورگاس، علیه حزب الله لبنان اتهاماتی را مطرح کرد. منابع نزدیک به حزب الله لبنان در گفتگو با روزنامه النهار اعلام کردند: حزب الله هیچ نقشی در این انفجار نداشته و احتمال دارد در روز 16 فوریه (سالگرد شهادت شیخ راغب حرب و سید عباس الموسوی) در این باره موضع گیری کند.

منابع آگاه معتقدند حکم دادگاه بلغارستانی تحت فشار رژیم صهیونیستی با هدف تلاش برای گنجاندن حزب الله در فهرست گروههای تروریستی اتحادیه اروپا صادر شده است.

آخرین تحولات انتخاباتی

- نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در اظهاراتی درباره تعویق زمان انتخابات هشدار داد و آن را خطرناک ترین مسئله برای این کشور دانست.

- شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب الله لبنان نیز امروز در اظهاراتی ائتلاف میان حزب الله لبنان و جریان ملی آزاد به ریاست "میشل عون" را راهبردی دانست و تاکید کرد: این ائتلاف هرگز موقتی نیست.

- "سمیر جعجع" رئیس حزب القوات لبنان(فالانژیستهای سابق) در اظهارنظری جالب گفت: در انتخابات پارلمانی 2013 در حوزه "کسروان" فقط در صورتی "میشل عون" نامزد شود، اعلام نامزدی خواهم کرد.

اقدام خطرناک رژیم صهیونیستی

- روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز در گزارشی اعلام کرد: تقویت سیستم موشکی در شمال فلسطین اشغالی که اخیرا انجام شد، اقدامی عادی در ارتش محسوب نمی شود و برخی معتقدند در راستای آمادگی تل آویو برای وقوع درگیری احتمالی با سوریه و لبنان است.

کد خبر 1810355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha